Petanque Club Genk Logo

Onze geliefde petanque club kent al een rijke geschiedenis.

En samen werken we aan een mooie toekomst.

Over de petanque club Genk

Historie en visie

PC Genk werd opgericht in 1988.In het zelfde jaar werd de club aangesloten bij de toenmalige VLPS.

De wintercompetities speelden wij toen op de binnenpleinen van PC Sparrendal.  De zomer competities en de oefendagen hielden wij op onze terreinen gelegen aan de Nieuwstraat 129 te Genk.

In 1994 kregen wij  6 overdekte binnenbanen. Hierdoor vielen de verplaatsingen naar Sparrendal weg en konden wij winter en zomer al onze activiteiten uitoefenen in de lokalen van Raf Withofs.

Het bouwen van onze eigen lokalen in Melbergstraat geeft ons meer vrijheid en zin voor organisatie. PC Genk is in volle expansie en gaat een nieuwe toekomst tegemoet.

Momenteel spelen wij met 7 ploegen in de competitie, maar tientallen spelers beoefenen bij ons de petanque sport uit liefhebberij. Zoek je een vriendenkring om uit de isolatie te geraken of een sport om uw spieren soepel te houden?

Sluit je dan zeker aan bij PC Genk.

In de Melbergstraat beschikken wij over  9 verwarmde binnenbanen. Een grote keuken en een gezellige cafetaria met een tachtigtal zitplaatsen. Want in de winter is buiten petanquen niet aangenaam.

Buiten liggen er 48 banen en is er een terras van 250m². Samen met Lihos delen wij 133 parkeerplaatsen. Deze weelde wensen wij te delen met andere clubs.

Neem gerust contact op met ons secretariaat voor afspraken. PC Genk wil een koepel zijn voor meerdere verenigingen met als hoofddoel de petanque sport te beoefenen en te promoten, vooral bij de jeugd.

Wat is er zaliger dan onder vrienden op 't terrasje te zitten, met een heerlijke verkoeling of versnapering na een ontspannend partijtje petanque.

Our Team

Dany Vanschoonbeek